Image courtesy of Witthaya Phonsawat / FreeDigitalPhotos.net

Giv slip på angsten

Når vi føler os truet oplever vi frygt, det er naturligt og meget effektivt når der opstår en farlig eller risikofyldt situation. Frygten sætter kroppen i alarm beredskab og gør at vi hurtigt bliver i stand til at flygte eller kæmpe. Symptomerne er bl.a. hjertebanken, hurtigere vejrtrækning og kroppen spænder. Angst, som lidelse, er når reaktionen kommer uden åbenlys grund.… Read more →

Share Button

Problemer forsvinder ikke af at benægte dem

Hvis du nogen sinde har stået overfor virkelige alvorlige problemer, som du ikke kunne ændre. F.eks. været ude for en ulykke, mistet nogen du virkelig holder af. Noget som gør dig ulykkelig og som du ikke kan ændre. Hvilke muligheder har du så? Du kan benægte eller acceptere. Måske har du haft en vanskelig barndom, eller gået igennem en svær… Read more →

Share Button
PublicDomainPictures / Pixabay

Villighed eller modvilje mod livet, det er dit valg!

Er du villig til at erkende at du er en del af noget større, en del af en kosmisk proces. At du helt bogstavligt er forbundet med alt hvis du betragter virkeligheden i sin dybde. Lige nu læser du for eksempel disse ord fra en pc-skærm. Helt konkret betragter du små prikker/pixels, der lyser op med forskellige farver. Denne pc… Read more →

Share Button
carolineandersson / Pixabay

Mindfulness

Der er meget snak om mindfulness, men hvad er det egentlig for noget? Hvad betyder det at være mindful? I dialektisk adfærdsterapi (DAT) defineres mindfulness som at leve i nuet med intention og bevidsthed, uden at dømme eller afvise og uden tilknytning. At kunne være nærværende og opmærksom er en forudsætning for at kunne ændre vaner, regulere følelser, tanker og… Read more →

Share Button
error: Content is protected !!
Loading...